loading...
مطالب پژوهشی و آموزشی سلامت ، ایمنی ، محیط زیست و آتش نشانی
سحاب بازدید : 1062 جمعه 08 مرداد 1395 نظرات (2)

در این فیلم  روش ایمن داربست بندی بصورت فنی و حرفه ای  آموزش داده می شود . برپایی داربست از پایه تا ارتفاع و ساخت پلتفرم  بایستی اصولی و با رعایت استاندارد ها و مقررات ایمنی باشد تا سلامت و جان افراد در ارتفاع تضمین شود . امروز بخصوص در پروژه های عمرانی و ساخت و تجهیز تأسیسات نفت و گاز ، حوادث تلخ بسیاری بدلیل عدم رعایت این اصول رخ می دهد . سقوط از ارتفاع شاید یکی از اصلی ترین حوادث مرگبار در محیط های کاری ما شده است . کارشناسان و بازرسان ایمنی بایستی توجه داشته باشند که قبل از صدور و تایید مجوز تمامی اصول ایمنی ذکر شده در استقرار داربست رعایت شده باشد . و حدالامکان داربست تکمیل شده گواهی سلامت فنی داشته باشد . این گواهی معمولا بر روی داربست نصب و در دسترس است .

 

لینک دانلود

سحاب بازدید : 305 پنجشنبه 07 مرداد 1395 نظرات (0)

 پاشش جرقه به هر دلیلی در پست ها و مراکز توزیع برق ، خطرات مرگباری را برای اپراتورها و تعمیرکاران در بر داشته است . پاشش جرقه معمولا همراه با آتش گرفتن پست ها ، سوئیچ گیرها و کاست ها می باشد . با توجه به بسته بودن محیط قرار گیری کابینت ها و rack های توزیع و انتقال در پست های برق ، علاوه بر مخاطرات پاشش جرقه ، خطر خفگی ناشی از دود و سوختگی نیز در این نوع حوادث ، بسیار گزارش شده است . متاسفانه گاهی تعمیرکاران و تکنسین های حرفه ای هم مصون از این حوادث نمی مانند و بر اثر تجربه زیاد ، احتیاط را کنار می گذارند . در این فیلم آموزشی علاوه بر نمایش مخاطرات پاشش برق در مورد ایمنی و نحوه مقابله با این خطرات نیز توضیحات جالبی داده شده است 

 

 

لینک دانلود 

سحاب بازدید : 232 پنجشنبه 07 مرداد 1395 نظرات (0)

رانندگی تدافعی ...یعنی رانندگی با رعایت تمام موارد ایمنی مربوط به وسیله نقلیه ، راننده ، جاده و محیط
حوادث رانندگی در کشور ما بیداد می کند ... حوادثی که بطور متوسط سالانه 25000  نفر را به کام مرگ می برد . در این انیمیشن به عواقب و هزینه های ناشی حادثه رانندگی هم  اشاره شده است

لینک دانلود

سحاب بازدید : 209 چهارشنبه 23 تیر 1395 نظرات (0)

انجام آنالیز ایمنی شغل و بررسی تمامی مخاطراتی که ممکن است در حین اجرای یک کار معین پیش آید ، کمک فراوانی به پیشگیری از بروز حوادث می کند . در هنگام تحلیل مخاطرات یک شغل ، تمامی وظایف و کارهایی که بایستی انجام پذیرد به تفکیک و بر حسب توالی زمانی آورده می شود . سپس این وظایف که خود ممکن است شامل زیر وظایف دیگری باشند از نظر نوع خطراتی که می توانند برای انجام دهنده آن ایجاد کنند بدقت بررسی می شوند و تحلیلگر گاه خود مراحل اجرای کار را مشاهده و ثبت می کند  و سپس در مورد ریسک مرتبط با هر وظیفه ، تحلیل خود را ارائه می دهد . هدف آن است که وظایف با کمترین خطر و با ریسک پایین و قابل قبول انجام شوند . گاه نیاز است تغییراتی در نوع و محیط کار انجام شود و یا از ابزار ایمن تری استفاده شود . استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب نیز می تواند پیشنهاد تحلیلگر جهت کاهش یا حذف خطر باشد. در این فیلم  حادثه ای در هنگام انجام یک کار رخ می دهد و متاسفانه منجر به مرگ یکی از کارگران می شود . این حادثه بارها از نظر مخاطرات شغلی مرور می شود تا بصورت عملی و گام به گام مراحل اجرای JSA  تشریح گردد 

 

لینک دانلود 

سحاب بازدید : 159 سه شنبه 22 تیر 1395 نظرات (0)

رعایت ایمنی در زمان گودبرداری در پروژه های عمرانی از بسیاری از حوادث مرگبار پیشگیری می کند . ریزش دیواره های کانال ها و چاه ها ، مرگ بار است . در این فیلم نحوه نجات فردی که زیر آوار و خاک مانده است ، نمایش داده می شود

 

لینک دانلود

سحاب بازدید : 196 شنبه 12 تیر 1395 نظرات (0)

سقوط از ارتفاع یکی از عمده ترین دلایل مرگ در محل کار است و علیرغم  تلاش های بسیار جهت جلوگیری از حوادث کار در ارتفاع ، سقوط همچنان قربانی می گبرد . در این انیمیشن وضعیت های مختلف سقوط از ارتفاع را مشاهده می کنید .

 

لینک دانلود 

سحاب بازدید : 429 چهارشنبه 09 تیر 1395 نظرات (0)

ایمنی حمل و نقل بخصوص ایمنی کار با لیفتراک ، در کارگاه های صنعتی و انبارها ، نقش بسزایی در کاهش حوادث دارد . در این انیمیشن که قهرمان اصلی آن ناپو  می باشد به این امر مهم پرداخته شده است . 

لینک دانلود 

سحاب بازدید : 289 یکشنبه 06 تیر 1395 نظرات (0)

تحلیل لایه های حفاظتی (Layer Of Protection Analysis) یا LOPA  یکی از جالب ترین و کارامدترین روش های تحلیل سطح ایمنی سیستم است . در این روش تمامی لایه های حفاظتی از نظر کارایی و کفایت مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرند . سئوال اصلی این است : آیا لایه های مجود کافی هستند و سطح یکپارچگی ایمنی (Safety Integrated Level) یا SIL سیستم را تامین می کنند ؟ یا نیاز به اضافه کردن لایه های دیگری است . روش LOPA بعد از تحلیل HAZOP  انجام شده و از آن بهره می گیرد  و حد فاصل تحلیل فوق را تا تحلیل های کمّی پر می کند .

 

لینک دانلود

سحاب بازدید : 459 دوشنبه 31 خرداد 1395 نظرات (0)

در این فیلم مباحث زیر مورد بررسی قرار گرفته است :

  • تعریف شوک الکتریکی و مسیر عبور جریان از بدن
  • توصیه هایی برای حفاظت از جان 
  • استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مناسب 
  • کمک های اولیه در حوادث برق گرفتگی
سحاب بازدید : 191 یکشنبه 30 خرداد 1395 نظرات (0)

حوادث سالانه جان ده ها هزار تن را در جهان می گیرد و صدمات جسمی بیشماری بدنبال  دارد . گاه قربانیان این حوادث آنقدر جلب توجه کرده اند که تبعات بعد از آن که سرایزر شدن اشک های بسیاری را در پی دارد ، دیده نمی شوند ... در این فیلم کوتاه ، این موضوع به زیبایی به تصویر کشیده شده است :

 

لینک دانلود 

سحاب بازدید : 245 یکشنبه 30 خرداد 1395 نظرات (0)

ریچارد متوجه می شود که دوستش آلن در کف یک مخزن خالی و مرتفع افتاده و ظاهرا وضعیت وخیمی دارد . او چند بار آلن را صدا میزند و جوابی بال نمی آید .او از بالای مخزن به مسئول ایمنی سایت اشاره می کند که برای آلن اتفاقی افتاده است و بدون توجه به هشدار های ایمنی ..از منهول وارد مخزن می شود و ......

لینک دانلود 

سحاب بازدید : 200 یکشنبه 30 خرداد 1395 نظرات (0)

ماشین آلات صنعتی بخصوص آنهایی که قسمت های دوار دارند یا بخش های متحرک آنها در معرض و بدون حفاظ هستند ...حوادث تلخ بی شماری را خلق کرده اند در این انیمیشن کوتاه ، این مخاطرات و نحوه محافظت در برابر آنها مورد توجه قرار گرفته است : 

 

لینک دانلود 

سحاب بازدید : 216 شنبه 29 خرداد 1395 نظرات (0)

یک فضای محصور بنابه تعریف ، فضایی است که ویژگیهای زیر را داشته باشد :

  • به اندازه کافی گنجایش داشته باشد که یک نفر بتواند وارد آن شده و مشغول به کار شود
  • مسیر ورود و خروج از این فضا محدود یا منحصر باشد
  • این فضا برای انجام کار بطور دائم طراحی نشده باشد 
A confined space is a space that

 is large enough for a person to enter and work

has limited or restricted means of entry and exit

is not designed for continuous occupancy

در  این فیلم  مخاطرات کار در فضای بسته از نظر سازمان OSHA به نمایش درآمده است :

لینک دانلود :فیلم آموزشی ایمنی کار درفضای محصور

 

سحاب بازدید : 547 پنجشنبه 27 خرداد 1395 نظرات (0)

عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی (PPE) ، مخاطرات و حوادث بسیاری را در محیط کار بوجود می آورد . در این انیمیشن ضرورت بکارگیری PPE  مورد تاکید قرار گرفته است :

 

لینک دانلود :  انیمیشن لزوم استفاده از  وسایل حفاظت فردی(PPE)

 

سحاب بازدید : 500 دوشنبه 24 خرداد 1395 نظرات (0)

مخاطرات محیط کار بسته به شرایط محیطی ، ابزار و نوع کار  می تواند بسیار متفاوت باشد . در این انیمیشن با نقش اصلی Napo موارد ایمنی زیر به نمایش گذاشته شده است :

  • مخاطرات کار در ارتفاع 
  • ضبط و ربط  و اهمیت آن در شرایط اضطراری
  • حمل و بارگیری صحیح بار 
  • جداسازی محل عبور عابرین از جاده 
  • اهمیت تسهیلات در سایت 
  • قطع تغذیه برق بعد از پایان کار

 

لینک دانلود : انیمیشن  Napo و  ایمنی در محیط کار



 

 

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 138
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 14
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 16
  • گوگل امروز : 11
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 412
  • بازدید سال : 4,297
  • بازدید کلی : 99,711